Gratis verzending vanaf €75

Voor 15.00 uur besteld levering 1 – 2 werkdagen

Cadeau vanaf € 99

No products in the cart.

IPL bct tiel

DE NIEUWSTE REVOLUTIE
IN LICHTTHERAPIE

Met de MedCos IPL worden korte en krachtige lichtflitsen afgegeven op de huid. Van deze energie wordt met een lichtfiltering een spectrum geselecteerd om zodoende een locatie effectief te kunnen behandelen.

De volgende behandelingen zijn met IPL methode uit te voeren:

Couperose

Spider naevi

Huidverjonging

Ongewenste haargroei

COUPEROSE EN SPIDER
NAEVI

Couperose/ Spider Naevi zijn uitgezette en verwijde bloedvaatjes. De meeste voorkomende locaties voor couperose zijn het gelaat, de wangen en de neus, bij Spider Naevi zijn dit de bovenbenen. Het komt veel voor, veelal bij mensen die veel buiten werken en dus blootstaan aan diverse weersomstandigheden. Ook is er een familiare belasting, waarbij de sterkte of zwakte van de vaatwand bepalend is voor het ontstaan van Couperose/ Spider Naevi. Couperose/ Spider Naevi zijn volkomen onschuldig, echter kunnen ze soms klachten geven. Zo kan het gezicht een rode verkleuring geven bij wisseling van temperatuur bij de overgang van een koude naar een warme omgeving dit kan samengaan met een onaangenaam warmtegevoel.

Heeft u last van verwijde, rode bloedvaatjes in het gezicht of op uw benen? IPL behandeling pakt vele vormen van couperose en spider naevi aan. Het hoogenergetische licht van de IPL methode zal de storende verwijde bloedvaatjes doen laten verdwijnen.

Met de IPL kunnen veel vormen van Couperose/ Spider Naevi zeer effectief en veilig behandeld worden. De storende verwijde bloedvaatjes kunnen worden verwijderd door het gepulseerde licht dat middels een filter wordt overgebracht op de te behandelden locatie.

DE BEHANDELING

De rode bloedcellen in de vaatjes absorberen het licht en leiden dit vervolgens naar de wanden van de vaatjes. Daar wordt de lichtenergie omgezet in warmte-energie en worden de vaatjes door selectieve verhitting geraakt. Hierdoor verdwijnen/vervagen de verwijde bloedvaatjes. De behandelde vaatjes worden in de meeste gevallen eerst donkerder, waardoor het lijkt of de couperose erger is geworden. Dit is echter een goed teken: het betekent dat de vaatjes zijn geraakt en dat de couperose of spider naevi zal verdwijnen.

ER NODIG?

Gemiddeld zijn tussen de 3 en 5 behandelingen nodig voor een goed resultaat waarbij er tussen de opeenvolgende behandelingen een periode van 2 tot 4 weken ligt.

KAN IEDEREEN EEN
BEHANDELING ONDERGAAN?

Ideaal is het als de huid licht van kleur is. Mensen met een donker getinte huid, of een erg zongebruinde huid kunnen door een teveel aan pigment geen behandeling ondergaan. Het vele pigment remt het licht, zodat dit niet diep genoeg kan doordringen naar de vaatjes.

IS DE BEHANDELING
PIJNLIJK?

De ontstane warmte tijdens de behandeling is vergelijkbaar met zonnebrand. De behandeling is voor iedereen goed te doen wel plaatsen wij hierbij de opmerking dat de pijngrens bij ieder mens anders is.

ACNÉ

Acné is een ontstekingsziekte van de talgklieren van de huid. Het kan allerlei oorzaken hebben zoals de hormoonhuishouding, talgproductie en erfelijkheid. Acné kan als cosmetisch storend worden ervaren dus als u ook last van acné heeft en hier graag verbetering in wil zien dan is wellicht de IPL behandeling de uitkomst. U zult ervaren dat na de MedCos IPL acné behandeling uw huid een stuk rustiger en minder rood is. U kunt dus zichtbaar resultaat verwachten.

De MedCos IPL behandeling heeft een bacterieremmende werking waardoor de huid tot rust zal komen en de acné zienderogen zal verminderen. Helaas is het wel zo dat niet iedere vorm van acné in aanmerking komt voor een behandeling tegen acné en dat na een succesvolle behandeling met de MedCos IPL de acné altijd weer terug kan keren.

acne ipl

DE BEHANDELING

Het licht van de IPL vernietigt de bacterie P. Acnes waardoor de huid tot rust komt en de acné aanzienlijk zal afnemen. Een behandeling duurt ongeveer 10-15 minuten, tussen opeenvolgende MedCos IPL behandelingen ligt een periode van ongeveer 2 weken.

Let wel: de huid zal tot rust komen en er zienderogen beter uitzien, maar acné komt vaak van binnenuit en/of heeft hormonale oorzaken, waardoor het probleem altijd terug kan komen.

ER NODIG?

Afhankelijk van de ernst van de acné bespreekt de behandelaar bij aanvang of de kuur toepasbaar is en hoeveel behandelingen er nodig zijn met de meest optimale frequentie. Dit kan ook vaker dan 1 keer per 2 weken zijn. Doorgaans is een kuur van 8 behandelingen nodig voor het gewenste resultaat.

KAN IEDEREEN EEN BEHANDELING ONDERGAAN?

De behandeling met de IPL kan alleen plaatsvinden bij actieve en niet ontstoken acné. Oude acné littekens zullen niet verdwijnen. Mensen met een donkergetinte huid, of zongebruinde huid kunnen door het te veel aan pigment geen behandeling ondergaan.

IS DE BEHANDELING PIJNLIJK?

De IPL behandeling tegen acné is in principe pijnloos maar elk mens heeft natuurlijk een andere pijngrens.

oxygeneo

HUIDVERJONGING

Rond het 25ste levensjaar begint de huid te verouderen en het collageen in de huid begint af te nemen. Eerste tekenen zijn rimpels en verslapping van de huid die rond de 35 ste leeftijd zichtbaar worden. Natuurlijk hebben ook invloeden van buitenaf uitwerking op het proces, denk hierbij aan de zon, (lucht)vervuiling en roken. Met de IPL-methode kunnen wij de verschijnselen van huidveroudering effectief bestrijden. Tijdens de behandeling is er een bevordering van de aanmaak van colageen, zodat de conditie van het bindweefsel een sterke verbetering ondergaat. Met als resultaat een jeugdigere en vitale huid.

DE BEHANDELING

Tijdens de behandeling wordt de IPL op het huidoppervlakte geplaatst. De huid neemt het licht van achtereenvolgende flitsen de IPL op waar het wordt omgezet in warmte. Dit proces geeft een stimulans aan de aanmaak van nieuwe huidcellen en aan de productie van nieuw collageen en elastine. Hierdoor is er een vervaging van het pigment, verdwijnen uitgezette bloedvaatjes en worden de poriën in de huid fijner. Uw huid ziet er fris en jong uit.

ER NODIG?

De Body-wizard duo cryolipolyse behandeling is volledig non-invasief, wat betekent dat u direct uw dagelijkse werkzaamheden kunt oppakken. Wel adviseren wij de eerste 24 uur niet te zwemmen en intensief te sporten, ook adviseren wij de sauna en de zonnebank te vermijden.

Daarbij is tussen de afslankbehandelingen het raadzaam om 1.5 tot 2 liter vocht in te nemen. In de vorm van water en kruiden thee. Alcohol en veel koffie liefst vermijden.

IS DE BEHANDELING
PIJNLIJK?

De IPL behandeling is in principe pijnloos maar elk mens heeft natuurlijk een andere pijngrens.

ONGEWENSTE HAARGROEI

Zowel met IPL als SHR kunnen we u verzekeren van een behandeling van hoogwaardige kwaliteit. Aangezien SHR de nieuwste techniek is wil ik u graag verwijzen naar de SHR Super Hair Removal pagina voor definitief ontharen.

Dit is van de cadeaubonnen: