Gratis verzending vanaf €75

Voor 15.00 uur besteld levering 1 – 2 werkdagen

Cadeau vanaf € 99

No products in the cart.

peelings
Peelings

HUIDVERJONGEND EN HUIDVERBETEREND

Peelings hebben, afhankelijk van het type en de bereikte huidlaag, algehele huid verjongende eigenschappen. Huidveroudering begint met een tragere deling van de cellen, waarbij op termijn de levende lagen steeds inactiever worden en de dode huidcellen steeds meer aan het oppervlak blijven kleven. Het gevolg is dan ook dat de collageen- en elastieke productie afneemt en de afdruk van de rimpel in de dode lagen steeds meer toeneemt. Door de juiste peeling kan dit proces worden omgekeerd en de gehele huidstructuur worden verbeterd.

WAT DOET EEN
PEELING EIGENLIJK?

Peelings bevatten o.a. zuren (bijvoorbeeld glycolzuur, melkzuur, TCA (trichloorazijnzuur)) die een licht of sterk ‘afschurend’ effect op je huid hebben. De bovenste laag met dode huidcellen wordt verwijderd en maakt plaats voor verse nieuwe huid.

We maken een onderscheid tussen oppervlakkige en medium peelings, elk met hun eigen uitwerking en resultaten.

OPPERVLAKKIGE PEELINGS

Deze peelings bestaan meestal uit  alfahydroxyzuren (ook wel fruitzuren genoemd) maken uw huid schoon, stimuleren de bloedsomloop en geven uw huid een verfrissende opknapbeurt. Daarnaast zijn ze geschikt om acne en mee-eters te behandelen.  Deze peelings bevatten zuren in lage concentraties, hebben vooral een reinigend effect en je gaat er mooi van stralen.

De biologische peeling is gebaseerd op natuurlijke ingrediënten gebaseerd op algen, kruiden en perfluorcarbon en valt onder de oppervlakkige peeling met een lichte vervelling.

MEDIUM PEELINGS

Als het u om huidverbetering- of verjonging gaat of om het behandelen van bepaalde huidproblemen (denk aan pigmentvlekken, een vale huid, grote poriën en littekentjes door bijvoorbeeld acne), dan zijn medium peelings effectiever. Deze peelings bevatten andere zuren (meestal trichloorazijnzuur ofwel TCA) met een ander werkingsmechanisme dan fruitzuren – ze kunnen dieper doordringen in de huidlaag en hebben een hoger ‘afschurend’ vermogen. Van een medium peeling gaat u vervellen en eventueel korstvorming krijgen en dat is nodig om van die storende vlek of rimpel af te komen; dit is échte huidverbetering.
Na een TCA-peeling vervelt u doorgaans van dag 3 tot 5 het meest. Met een slimme planning (bijvoorbeeld peelen op een woensdag en vervellen in het weekend) is dat goed te doen.

BEHANDELPLAN

Welke peeling voor u het beste is, is afhankelijk van uw doelstelling en van uw huidtype. Tijdens een vrijblijvend consult kunnen wij dit vaststellen en u hierin adviseren en een passend behandelplan opstellen.

IS EEN PEELING
GESCHIKT VOOR MIJ?

U kunt (nog) geen peeling ondergaan als u:

• ontstekingen/infecties hebt (ook actieve acne en actieve herpes (bijv. een koortslip). In dit geval kan uw arts u medicatie voorschrijven
  • insulineafhankelijke diabetes mellitus hebt en snel ontregeld bent
  • immunologische aandoeningen of een verminderd immuunsysteem heeft
  • onder behandeling bent voor kanker
  • last heeft van keloïdvorming (hypertrofische littekens)
  • nier-, luchtweg-, lever- of cardiale aandoeningen heeft
  • verse littekens of wonden heeft in het te behandelen gebied
  • een verleden hebt met radiotherapie in uw gezicht
  • zwanger bent of borstvoeding geeft
  • na harsen doorgaans een beschadigde huid heeft, of recent ontharingscrème heeft gebruikt

Verder:

• Als u isotretinoïne heeft gebruikt, kunt u over het algemeen 6 maanden na afronding van die kuur weer behandeld worden met een peeling
  • Na gebruik van tretinoïne (vitamine A-zuur ofwel retinol), glycolzuur, benzoylperoxide (veel gebruikte ingrediënten in anti-agingcrèmes) kan de permeabiliteit (doordringbaarheid) van uw huid verhoogd zijn. U kunt dan wel een Easy TCA®-peeling ondergaan, maar meld het tijdig aan
  • Binnen 2 maanden na de peeling wordt ontharing door middel van laseren afgeraden
  • Mannen kunnen zich op de dag van de behandeling beter niet scheren

WAT KAN IK
ZELF DOEN VOOR EEN MAXIMAAL RESULTAAT?

Het gebruik van specifieke behandelcrèmes en een gezichtsreiniger voor thuisgebruik maakt deel uit van het behandelplan voor peelings. Deze behandelcrèmes zijn speciaal ontwikkeld voor aanpak van bepaalde huidproblemen (zoals pigmentvlekken, acne, fijne lijntjes en littekentjes, droge, arme of vale huid) en voor bescherming van uw huid tegen zonlicht (uv) en warmte.

Door toepassing van deze zogenaamde Post Peel Care worden niet alleen de resultaten van de behandeling geoptimaliseerd, maar wordt ook het risico op complicaties (zoals ontstekingsreacties, pigmentvlekken, etc.) voorkomen. Het is dus belangrijk deze crèmes tot minimaal 6 weken na de laatste peeling te gebruiken. Daarna kunt u besluiten ermee door te gaan (omdat ze zo goed werken en afgestemd zijn op uw huid) of terug te gaan naar uw eigen merk.

Gebruik van uw eigen dag- en nachtcrèmes en gezichtsreinigers dient tijdens de peelingkuur (tijdelijk) te worden gestaakt, omdat deze niet zijn ontwikkeld voor toepassing op gepeelde, kwetsbare huid en vrijwel altijd irriterende stoffen (zoals parfums en zuren) bevatten die kunnen leiden tot ongewenste ontstekingsreacties of andere complicaties.

Dit is van de cadeaubonnen: